شنبه، شهریور ۰۷، ۱۳۸۸

تلویزیون آموزشی


چندی پیش مصاحبه ای از طرف شبکه آموزش سیما با دکتر داریوش نوروزی، مدیر گروه تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی انجام پذیرفته است که نکاتی قابل توجه در مورد تلویزیون آموزشی مطرح گردیده است. اصل این مصاحبه بسیار طولانی می باشد و بنده نتوانستم اصل آن را خدمتتان عرضه کنم.

در قسمت مقدمه این مصاحبه آمده است:

تغيير و تحولات دنيا با آهنگي بسيار سريع و شتابان همه عناصر جامعه را دستخوش خود قرار داده است. پيامد اين تحولات ، تغيير يافتن معيارها است. معيار فقر و ثروت ملت ها جاي خود را به ميزان دسترسي آنها به دانش و اطلاعات داده است و عصر صنعت، به عصراطلاعات و دانش تبديل شده است.

در چنين فضايي تلويزيون آموزشي به عنوان يکي از مهمترين پديده هاي عصر اطلاعات ظهور مي کند. از آنجا که فرهنگ و مقوله فرهنگ سازي يکي از مهمترين ضرورت هاي هر جامعه است. تلويزيون آموزشي مي تواند بالاترين نقش را در عرصه تقويت فرهنگ جوامع ايفا کند.

با توجه به اهميت روز افزون نقش تلويزيون آموزشي در جامعه و پيشرفت هاي قابل ملاحظه اي که در اين زمينه هم در سطح جهاني و هم در سطح ملي و بومي صورت گرفته است، بر آن شديم تا در گفتگويي با آقاي دکتر داريوش نوروزي، مدير گروه تکنولوژي آموزشي دانشگاه علامه طباطبايي برخي از مهمترين سؤالات، ملاحظات و نکات را در اين زمينه مورد بررسي قرار دهيم.

برای خواندن اصل این مصاحبه، به آدرس زیر مراجعه فرمایید:
http://www2.irib.ir/amouzesh/goftego/page1.htm

هیچ نظری موجود نیست: