رشته تكنولوژي آموزشي نگرش تازه به مسائل تعليم و تربيت است كه با استفاده از اصول روان شناسي و بهره گيري از علم برنامه ريزي آموزشي و طراحي دقيق مبتني بر هدف هاي مشخص و با در نظرگرفتن توائم منابع و امكانات انساني و مادي بهترين روش وسايل آموزشي را در جهت تغيير رفتارفراگيران عرضه مي كند. این رشته می کوشد افرادی تربیت نماید که دارای مهارت و قابلیت های زیر باشند:
• به كاراندازي رسانه هاي آموزشي جهت اداره و كلاس ها، سالن هاي سخنراني و...
• طراحي و توليد منابع رسانه اي
• اداره و كتابخانه ها و مراكز مواد درسي
• تهيه و تدوين ، توسعه و اصلاح طرح هاي آموزشي
• شناخت و كشف مسائل آموزشي
• طراحي و اجراي ارزشيابي از سيستم هاي آموزشي
• ارزيابي و انتخاب مواد و تجهيزات آموزشي جهت خريد
• كمك در تهيه و تنظيم محتوا براي رسانه هاي آموزشي
• شركت و ارائه كمك و همفكري در برنامه ريزي هاي آموزشي و درسي
پس این عقیده که وظیفه یک تکنولوژیست آموزشی صرفا به کار گیری ابزار و رسانه های آموزشی است تصور اشتباهی می باشد. یک تکنولوژیست آموزشی در درجه اول باید یک منتقد و تحلیل گر خوبی باشد و با دیدی انتقادانه و ضریفانه بتواند مشکلات نظام آموزشی که گاهی از نظر ها پنهان است را به موقع تشخیص دهد و از تمام قابلیت هایی که رشته تکنولوژی آموزشی در اختیارش قرار می دهد برای رفع هر چه سریع تر مشکل استفاده نماید.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر