جمعه، شهریور ۰۶، ۱۳۸۸

معرفی کتابی در زمینه گرامر زبان انگلیسی


در پست قبلی در مورد لزوم فرا گیری زبان انگلیسی برای دانشجویان مطالبی را خدمتتان عرض کردم. در این پست قصد معرفی کتابی خوب در زمینه گرامر زبان انگلیسی را دارم. درست است که در این زمینه کتاب های بسیاری وجود دارد و خواندن آنها می تواند کارساز باشد؛ اما کتابی که قصد معرفی آن را دارم دارای ویژگی هایی است که می تواند فراگیری گرامر زبان انگلیسی را برای افراد، آسان و جذاب سازد. همچنین این کتاب برای کسانی که قصد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد را دارند برای کسب توانایی پاسخ گویی به سوالات گرامری این آزمون بسیار مفید است.

مشخصات کتاب

نام کتاب: گرامر کامل زبان انگلیسی بر اساس کتاب (grammar in use)
نویسندگان کتاب: ریموند مورفی (Raymond Murphy)، ویلیام اسمالزر (William R. Smalzer)
مترجم: حمید بلوچ
انتشارات: شباهنگ
تعداد صفحات: 691 صفحه
قیمت: 6500 تومان

در پشت جلد این کتاب آمده است:

کتاب گرامر کامل زبان انگلیسی برای دانش آموزان، دانشجویان و کلیه کسانی که قصد فراگیری زبان انگلیسی را به شکل علمی و صحیح دارند قابل استفاده و مفید است. این کتاب شامل 132 درس و چندین ضمیمه است و همه نکات دستوری زبان انگلیسی را به کمک تصاویر توضیح داده است. همراه با هر درس مقداری قابل توجهی تمرین سودمند آورده شده است که همه آنها دارای جواب می باشد. این کتاب همچنین برای کسانی که خود را برای امتحان تافل آماده می کنند سودمند است و زبان آموزان می تواند آن را به صورت خود آموز مورد استفاده قرار دهند.

بنده نیز در ضمن مطالعه این کتاب، ویژگی های زیر را در مورد این کتاب یافتم:

• کتاب سعی کرده است که نکات دستوری زبان انگلیسی را از پایه توضیح دهد. البته شما اصلا مجبور نیستید که از پایه شروع کنید و تمام کتاب را از ابتدا تا به انتها بخوانید. می توانید به فهرست کتاب مراجعه کنید و تنها آن درس هایی را بخوانید که در آنها اشکال دارید.

• ادعای کتاب مبنی بر جامع بودنش، واقعا صحت دارد. این کتاب تمام جزئیات مربوط به هر مبحث گرامری را بیان کرده است. شاید به این دلیل در نگاه اول، این کتاب کمی مشکل به نظر برسد.

• از دیگر ویژگی های مفید این کتاب این است که در هر بحث گرامری اگر امکان اشتباه گرفتن آن، با مباحث دیگر وجود داشته باشد سعی کرده است که تفاوت ها و شباهت های بین این دو بحث گرامری را به طور صریح بیان کند و در صورتی که این تمایز گذاری از سوی خواننده بسیار مهم باشد برای این منظور درسی جداگانه آورده است.

• در ضمن مطالعه این کتاب برای پیشروی به درس های جدید تر به هیچ عنوان عجله به خرج ندهید. همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید که دوره درس های قبلی، مقدم تر از خواندن درس های تازه و جدید است. این مطلب به جامع بودن مباحث کتاب بر می گردد. اگر مباحث این کتاب را در طی زمان های منظم دوره نکنید تقریبا تمام دانسته هایتان را به بوته فراموشی خواهید سپرد.

• کتاب مباحث را به زبان ساده و قابل فهم بیان کرده است و برای هر نکته گرامری به ذکر یک مثال بسنده نکرده است و چندین مثال متنوع آورده است.

• سعی کنید که در طی مطالعه این کتاب، نظم خود کتاب را رعایت کنید. درس ها را به همان ترتیب که آمده است مطالعه کنید و ترتیب درس ها را رعایت کنید. چون درس های جلو تر بر پایه درس های قبلی بنا شده است.


امید وارم شما نیز این کتاب را تهیه نمایید و از مطالعه آن لذت ببرید.

هیچ نظری موجود نیست: