پنجشنبه، مهر ۰۲، ۱۳۸۸

یادگیری سیار ( mobile learning)


M_Learning, or "mobile learning", has different meanings for different communities. Although related to e-learning and distance education, it is distinct in its focus on learning across contexts and learning with mobile devices. One definition of mobile learning is: mobile learning decreases limitation of learning location with the mobility of general portable devices.

The term covers: learning with portable technologies, where the focus is on the technology (which could be in a fixed location, such as a classroom);, where the focus is on the mobility of the learner, interacting with portable or fixed technology; and learning in a mobile society, with a focus on how society and its institutions can accommodate and support the learning of an increasingly mobile population that is not satisfied with existing learning methodologies.

M-learning provides access to all the different learning materials available. It is also collaborative; sharing is almost instantaneous among everyone using the same content. M-Learning also brings strong portability by replacing books and notes with small RAMs, filled with tailored learning contents. In addition, this kind of learning is engaging and fun. Therefore, it is simple to utilize mobile learning for a more effective and entertaining experience.

اصطلاح یادگیری سیار در چوامع مختلف معانی متفاوتی دارد. اگر چه، یادگیری سیار اغلب با یادگیری الکترونیک و آموزش از راه دور مرتبط فرض می شود؛ اما یادگیری سیار از لحاظ تاکید و توجه بر زمینه ای که یادگیری در آن اتفاق می افتد و وسایلی سیاری که یادگیری را محقق می کنند با آنها متفاوت است. یک تعریف از یادگیری سیار این می باشد که: یادگیری سیار محدودیت های مکانی یادگیری را از طریق امکان استفاده از وسایل قابل حمل و نقل عمومی کاهش می دهد.

این اصطلاح (یادگیری سیار) یادگیری از طریق تکنولوژی های قابل حمل و نقل را نیز شامل می شود (که همچنین می تواند در یک مکان ثابت مانند یک کلاس درس باشد)؛ جایی که تاکید بر روی فعایلت یادگیرنده و تعامل او با تکنولوژی های ثابت یا قابل حمل و نقل است و یادگیری در یک جامعه پویا با تمرکز بر اینکه جامعه و نهاد های آن چگونه می توانند جمعیتی را که به طور فزاینده ای در حال زیاد شدن هستند را مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهد و خود را با آنها منطبق سازد، یادگیرانی که با روش های یادگیری موجود راضی نمی شوند.

یادگیری سیار، امکان دسترسی به تمام مواد یادگیری متفاوت موجود را فراهم می کند. اشتراک میان تمام افراد دیگری که از همان محتوا و مواد آموزشی استفاد ه می کنند به صورت بی واسطه و فوری صورت می گیرد. همچنین، یادگیری سیار قابلیت هایی عجیبی را به علت جایگزینی کتاب ها و نوشته ها با یک حافظه کوچک با خود به همراه می آورد. به علاوه، این نوع یادگیری، دلچسب و سرگرم کننده است. بنابراین، استفاده از یادگیری سیار برای تجارب اثر بخش تر و دلپذیر تر، به آسانی امکان پذیر می باشد.

۵ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
وبلاگتون عالیههههههههههه
به من خیلی کمک میکنهه و از مطالبش استفاده می کنم.
واقعا ممنون
کاش جزوات استادان علامه را در رابطه با منابع دکترا در وبلاگ قرار می دادید
موفق باشییییید.

ناشناس گفت...

سلام
وبلاگتون عالیههههههههههه
به من خیلی کمک میکنهه و از مطالبش استفاده می کنم.
واقعا ممنون
کاش جزوات استادان علامه را در رابطه با منابع دکترا در وبلاگ قرار می دادید
موفق باشییییید.

خودم گفت...

خیلی ممنون از این که از وبلاگ ما دیدن کرده اید. من کل جزوات استادان علامه رو نمی توانم در وبلاگ قرار دهم. این امکان وجود ندارد. اگر از بچه های تکنولوژی اموزشی دانشگاه علامه کسی را می شناسید می توانید جزوات را تهیه نمایید. در ضمن فقط خواندن جزوات برای آزمون دکتری کافی نیست. این جزوات فقط می تواند کمک کننده باشد.

الهه ولایتی

Unknown گفت...

salam... weblagetoon aaliye ... lotfan dar morede m-learning bishtar benevisin.

ثریا گفت...

سلام من موضوع پروژم رو آموزش M-Learning برداشتم ولی حتی نمیدونم که از کجا شروع کنم . میشه منو راهنمایی کنید. با تشکر