پنجشنبه، شهریور ۱۲، ۱۳۸۸

رسانه ها (media)




In communication, media (singular medium) are the storage and transmission channels or tools used to store and deliver information or data. It is often referred to as synonymous with mass media or news media, but may refer to a single medium used to communicate any data for any purpose


In the last century, a revolution in telecommunications has greatly altered communication by providing new media for long distance communication. The first transatlantic two-way radio broadcast occurred in 1906 and led to common communication via analogue and digital media:
• Analog telecommunications include traditional telephony, radio, and TV .
• Digital telecommunications allow for computer-mediated communication, telegraphy, and computer networks

Modern communication media now allow for intense long-distance exchanges between larger numbers of people. On the other hand, many traditional broadcast media and mass media favor one-to-many communication (television, cinema, radio, newspaper, magazines

در ارتباطات، منظور از رسانه ها (رسانه منفرد) کانال ها یا ابزار های انتقلال و ذخیره اطلاعات هستند که برای ذخیره یا انتقال اطلاعات یا داده ها مورد استفاده قرار می گیرند. البته آن اغلب به عنوان مترادف رسانه های توده ای (وسایل ارتباط جمعی) یا رسانه های اخباری مورد توجه قرار می گیرد. اما در گذشته این واژه اشاره به این داشت که آن می تواند هر داده ای را برای هر مردمی مخابره می کند که در حال حاضر این گفته صحت ندارد.

در قرن اخیر، در نیتجه وقوع انقلاب در ارتباطات از راه دور به مقدار فزاینده ای ارتباطات را از طریق تهیه رسانه های جدید برای برقراری ارتباطات در مصافت مکانی زیاد تغییر داده است. اولین رادیویی که توانست امواج رادویی را به صورت دو طرفه در آن طرف اقیانوس اطلس منتشر کند در سال 1906 ابداع شد و این ابداع جدید اجازه برقراری ارتباط از طریق رسانه های دیجیتالی و آنالوگی را داد:
• ارتباط از راه دوری که به صورت آنالوگ است شامل تکنولوژی سنتی، رادیو و تلویزیون است.
• ارتباط از راه دوری که به صورت دیجیتال است امکان برقراری ارتباطات را از طریق کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری فراهم می کند.

امروزه، رسانه های ارتباطاتی جدید امکان برقراری تبادلات بین تعداد بسیاری از مردم را که در مصافت مکانی بسیار دوری نسبت به هم قرار دارند را فراهم کرده است. از طرف دیگر، بسیاری از رسانه های انتشاری و سنتی و رسانه های ارتباط جمعی تنها به عنوان یکی از انواع ارتباطات ممکنه، مورد توجه قرار می گیرد. (تلویزیون، سینما، رادیو، روزنامه، مجله ها)

هیچ نظری موجود نیست: