شنبه، آبان ۰۹، ۱۳۸۸

یادگیری تلفیقی Blended learning

Blended Learning is a blending of different learning environments. This can mean also blending methods, techniques or resources and applying them in an interactively meaningful learning environment. Learners should have easy access to different learning resources in order to apply the knowledge and skills they learn under the supervision and support of the teacher inside and outside the classroom. This approach will combine face-to-face instruction with computer-mediated instruction. It also applies science or IT activities with the assistance of innovative educational technologies using computer, and other electronic media. Learners and teachers work together to improve the quality of learning and teaching, the ultimate aim of blended learning being to provide realistic practical opportunities for learners and teachers to make learning independent, useful, sustainable and ever growing.

Blended learning gives learners and teachers an environment to learn and teach more effectively. Learners can select the best activities to suit their own pace, learning style and level, as well as time and place. Learners can be more independent and self-reliant in their own learning. They can also be more able to take decisions, think creatively and critically, investigate and explore as well as solve problems they face in learning and real life. Meanwhile, teachers can be facilitators, supervisors, assessors, organizers and managers of learning activities, and so should be creative and able to support learners and provide various learning materials in different formats.

Blended learning increases the options for greater quality and quantity of human interaction in a learning environment. Blended learning offers learners the opportunity “to be both together and apart. A community of learners can interact at any time and anywhere because of the benefits that computer-mediated educational tools provide. Blended learning provides a ‘good’ mix of technologies and interactions, resulting in a socially supported.


یادگیری تلفیقی به معنای ادغام محیط های یادگیری مختلف در یکدیگر است. یادگیری تلفیقی همچنین می تواند به معنای ترکیب روش ها، فنون یا منابع اطلاعاتی و به کار گیری آنها در یک محیط یادگیری معنی دار که به طور تعاملی و دو سویه است باشد. یادگیرندگان باید به منابع یادگیری متفاوتی دسترسی داشته باشند تا بتواند دانش و مهارت هایی را که آنها تحت سرپرستی و حمایت معلم در دورن و بیرون از کلاس به دست می آورند را به کار بگیرند. این رویکرد، آموزش چهره به چهره را با آموزش به وسیله کامپیوتر ترکیب می کند. این رویکرد همچنین اشاره به بهره گیری از فعالیت ها و علوم فناوری اطلاعات و ارتباطات با مساعدت استفاده از تکنولوژی های نوآورانه در استفاده از کامپیوتر و دیگر رسانه های الکتورنیکی در آموزش دارد. یادگیرندگان و معلمان به منظور بهبود بخشیدن به فرآیند یادگیری و تدریس، با یکدیگر همکاری می کنند. هدف نهایی یادگیری الکترونیک، فراهم کردن فرصت ها و تجارب یادگیری عملی و واقعی برای یادگیرندگان و معلمان با هدف ایجاد فرصت یادگیری مستقلانه، یادگیری سودمند و قابل تحمل و حتی فرآهم آوردن فرصت رشد و نمو برای یادگیرندگان است.

یادگیری تلفیقی برای یادگیرندگان و معلمان، یک محیط یادگیری و تدریس موثر تر را به بار می آورد. یادگیرندگان می توانند فعالیت هایی که متناسب با سرعت شخصی، سطح و سبک آنها در یادگیری است را انتخاب نمایند. یادگیرندگان در یادگیری خود می تواند مستقل تر و با اعتماد به نفس بیشتری عمل کنند. آنها همچنین می توانند در تصمیم گیری، تفکر خلاق و تفکر انتقادی توانا تر شوند و می تواند در زمینه حل مسائلی که در یادگیری و زندگی واقعی با آنها مواجه هستد، به تحقیق و اکتشاف بپردازند. در ضمن، معلم می تواند به عنوان یک تسهیل کننده، سرپرست، یا یک دستیار باشد که فعالیت های یادگیری را مدیریت و سازمان دهی می کند. معلم همچنین باید خلاق باشد و توانایی حمایت از یادگیرندگان را داشته باشد و مواد یادگیری متنوعی را در اشکال متفاوت برای فراگیران فراهم آورد.


یادگی تلفیقی، اختیارات افراد را به منظور ایجاد کمیت و کیفیت بیشتر در تعاملات انسانی در یک محیط یادگیری افزایش می دهد. یادگیری تلفیقی به یادگیرندگان فرصت هایی برای با هم بودن و در عین حال از هم مستقل بودن را به ارمغان می آورد. ابزار های آموزشی که به وسیله کامپیوتر مورد استفاده قرار می گیرند به علت امکانات و منافعی ای که به وجود می آورند، اجتماع یادگیرندگان می توانند در هر مکان و در هر زمانی با یکدیگر تعامل داشته باشند. یادگیری تلفیقی می تواند یک ترکیب خوب از تعاملات و تکنولوژی هایی ایجاد کند که نتیجه یک اجتماع مورد پشتیبانی قرار گرفته است.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام من اسماعیل اصلانی مدیر وبلاگ تکنولوژی آموزشی ملایر هستم. با اجازتون لینک چنتا از مطالبتونرو تو وبلاگمون گذاشتم.
با تشکر
www.etmu.blogfa.com